Handelsbetigelser

Villkor - Handelsbetingelser

Legaladresse:
Tropical Europe Aps
Skindergade 15
1159 København K 

Danmark
telf +45 - 31 68 44 67
org.nr. cvr 33 35 65 79
info@brugskunst.dk 

 

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från Tropical Europe ApS.

Villkoren gäller i händelse av att inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan dig som köpare och Tropical Europe ApS.

 

Personlig Information

All personlig information som registreras på butiken, är helt konfidentiell och blir aldrig tillgänglig för en tredje person. All information förvaras på ett tryggt sätt och är endast tillgänglig för betrodda kollegor i butiken.

När du betalar elektroniskt använder vi oss av ett krypterat system i vår webshop, som är godkänd med E-märket.

 

Betaling

Butiken för hängmattor tar emot betalningar med MasterCard och Visa och andra internationella betalningskort. Betalningen blir först avdragen från ditt konto när varan är skickad från oss.

Butiken för hängmattor krypterar alla dina kortupplysningar med ett s.k. SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att ovidkommande inte har tillgång till ditt kortnummer, eller annan information under transaktionen.

 

Leveranser

Hängmattsbutiken skickar leveransen med Posten och FedEx till mottagaren.

Det tar längre tid för leveranser som skall skickas till Färöarna, Grönland och utlandet.

 

Garanti

Hängmattorna är handgjorda i Latinamerika och har genomgått flera kontroller innan de exporteras vidare till Europa. Skulle det trots detta finnas fel på hängmattan byter vi den direkt förstås.

 

Reklamationsrätt

24 månaders reklamationsret - 24 månaders garanti - kom ihåg att varor är handgjorda. Användning är en sak. Fel och brister är något annat.

Hangmattor.nu ger reklamationsrätt i enlighet med konsumentlagen. Det innefattar materialfel som är uppstår vid normal användning. Reklamationsrätt täcker inte fel som skador eller slitage som direkt eller indirekt har uppstått till följd av fel användning, dålig skötsel, våld eller annat ingrepp. Vid reklamation: om ett fel upptäcks, eller om något saknas skall Hängmattsbutiken kontaktas inom rimlig tid. Varan kan då returneras.

Vid fel, om något fattas, eller vid ev. utebliven leverans kontakta vänligast

Phone +45 - 31 68 44 67 eller tropical@hammocks.shop

Retur av varor ska skickas till samma adress som åvan. OBS! Vi tar inte emot parkett pr. eftersändning. Returnering kan också ske i tillfälle av att mottagaren refuserar försändelsen, eller om paketet blir återlämnat direkt till oss, personligen.

Det är inget krav, men det underlättar om den skriftliga informationen som följde med varan

återlämnas när varan ska refuseras – t.ex en kopia på beställningen och kontonummer för ditt bankkonto, så att vi kan returnera köpesumman.


I tillfälle av överenskommelser i form av ett visst avdrag, returnerad vara eller förutbetalt vara som blir avbeställd innan försändelse: då sker en hel eller delvis transaktionen eller återbetalning av köpesumman. Detta sker normalt alltid via banken, och därför behövs information om kontonummer. Denna information är inte känslig, och kan skickas via email eller annan traditionell korrespondens.

 

Ångerarrätt

Där är alltid 14 dagars returrätt på våra varor, räknat från första dagen som du mottog den. Om du ångrar köpet, måste du returnera varan i samma skick och mängd som du fick den. Så fort varan har kommit retur och är blivit godkänd, sätts köpesumman in på ditt konto och du har pengarna inom några dagar. Du står för omkostnad, för returnering av varan. För praktiska detaljer - se rubrik ''Reklamation och returnering av varor”.

 

Tropical Europe ApS

Köpenham K

Denmark. 

tropical@hammocks.shop